Меню за бъдещи майки

43
Меню за бъдещи майки

Няколко рецепти с много магнезий

Магнезият е един от най-важните елементи за жените. Протичането на месечния цикъл, овулацията и зачеването са пряко свързани с наличието му в организма. Особено голяма роля играе за нормалното развитие на бременността. В човешкия организъм се съдържат около 21 мг магнезий, възрастните се нуждаят от около 250 мг на ден, а бременните - от 350 мг.

От къде да си ги набавим? Минералът се съдържа в смокини, бадеми, банани, ядки, семки и портокалов сок. Както и в зрелия и зеления фасул, рибата, спанака, пълнозърнестия хляб и зеленолистните зеленчуци. Ето няколко рецепти с магнезий в изобилие.

Закуска
1 филия пълнозърнест хляб със сладко от смокини, чаша портокалов сок

Закуска в 10 часа
1 банан, шепа бадеми

Обяд

Салата със спанак
Продукти:
1 кг накъсани листа спанак, 1 ч.ч. нарязани на филийки репички, 1/2 ч.ч. нарязан на филийки червен лук, 1/2 ч.ч. настърган твърд кашкавал, 2 с.л. олио или зехтин, 1 с.л.захар, 1 с.л.лимонов сок или оцет на вкус, 1 ч.л.горчица, 1 скилидка счукан чесън, 6 шайби бекон, запържен до хрупкавост и отцеден от мазнината
Начин на приготвяне: В голяма купа смесете спанака, репичките, червения лук и кашкавала. За заливката смесете в подходящ съд с капак олиото, захарта, лимоновия сок, оцета, горчицата, солта и чесъна. Покрийте и разклатете добре. Изсипете около 1/2 от заливката върху салатата. Отгоре натрошете хрупкавия бекон.

Риба на пара със зелен фасул
Продукти:
4 парчета бяла риба, 350 гр зелен фасул, 2 с.л. зехтин, сока от 1 лимон, черен пипер, сол
Начин на приготвяне: Сварете рибата на пара за 5-6 минути. Сварете зеления фасул в подсолена вода. Отцедете. Добавете лимоновия сок и зехтина и разбъркайте добре. Наредете рибата върху фасула. Подправете с черен пипер и сол на вкус. Сервирайте ястието горещо.

Сладкиш със смокини, овесени ядки и бадеми
Продукти:
2 яйца, 70 мл разтопено краве масло, 3/4 ч.ч. захар, 1 к.ч. кисело мляко, 1/2 к.л. канела, 1 к.л. ванилия, 1 1/2 ч.ч. брашно, 1 бакпулвер, 3/4 ч.ч. смлени фини овесени ядки, 1 к.ч. едро смлени бадеми, 4 големи смокини
Начин на приготвяне: Разбиваме яйцата със захарта до побеляване. Прибавяме разтопеното краве масло и кисело мляко при непрекъснато бъркане. Объркваме брашното, канелата, ванилията и бакпулвера. Добавяме към кексовата смес и объркваме добре. Изсипваме овесените и бадемови ядки и разбъркваме. Накрая слагаме в сместа две ситно нарязани смокини. Намазняваме тавичката, като на дъното слагаме хартия за печене и изсипваме сместа в нея. Отгоре нареждаме резени смокини. Печем в загрята до 200 градуса фурна, докато сладкишът се отдели от стените на формата.

Следобедна закуска

Шейк с банан и ягода
Продукти:
3 1/2 чаши прясно мляко, 1 пакет ванилов крем за пудинг на прах, 1 средно голям нарязан на парченца зрял банан, 1/2 купа пресни ягоди
Начин на приготвяне: Поставете всички посочени съставки в блендер. Пюрирайте в продължение на минута или докато се получи гладка смес. Сервирайте и консумирайте напитката непосредствено след нейното приготвяне.

Вечеря

Зелена салата с кисело мляко
Продукти:
1 маруля, 3 стръка пресен лук, 3 стръка пресен чесън, 1 кофичка кисело мляко, 3 стръка магданоз, 2 с.л. зехтин, 2 сварени яйца, щипка червен пипер, сол
Начин на приготвяне: Салатата, лукът и чесънът се измиват и нарязват. Млякото се разбърква, заливаме зеленчуците, добавяме солта и олиото и разбъркваме. Като сервираме салатата, нарязваме яйцата и украсяваме порцията, като ги поръсваме със зехтин, сол и червен пипер. Най-отгоре поръсваме със ситно нарязан магданоз.

Зрял фасул с пикантен сос
Продукти:
500 гр зрял фасул, 250 гр шунка, 50 гр лук кромид стар, 30 мл олио, 1/4 връзка лук кромид пресен, 500 гр картофи
Начин на приготвяне: Сварете фасула и го прецедете. Нарежете лука на филийки и го запържете в олиото до златисто. Добавете към него нарязаната на кубчета шунка и сипете всичко във фасула. Подправете с червен и черен пипер, сол и лимон. Сервирайте го с приготвен по ваш вкус доматен сос и със сварените картофи.

Десерт с портокали
Продукти: 4 портокала, 50 г хрупкави овесени ядки, 150 мл бита сметана, 2 щипки канела, 150 г цедено кисело мляко, 2 с.л . мед плюс допълнително за сервиране
Начин на приготвяне: Обелете портокалите с остър нож и отстранете ципите на парченцата. Нарежете ги на едро и ги оставете настрана. Загрейте незалепващ тиган на средна температура. Запържете овесените ядки без мазнина за 3-5 мин, като често разбърквате. Когато започне да се носи приятен аромат на ядки, ги свалете от огъня. Изсипете ги в чиния да изстинат. Разбийте сметаната на сняг заедно с канелата. Внимателно добавете киселото мляко, овесените ядки и меда и разбъркайте само да се смесят със сметаната. Разпределете половината от сместа в 4 чаши за сервиране и отгоре сложете по един ред портокалови филенца. Повторете същото с останалата сметана и портокали, по желание полейте с мед и поднесете.



Добави коментар