Как да намалите солта

15
Как да намалите солта

С какво да замените любимите си солени храни

Прекаляването със солта крие опасност за сърцето, а и е крайно нежелателно, когато се храните (и готвите) заедно с малко дете. Как да се адаптирате към налагащото се ограничение на солта?

* На първо място – не бива да се отказвате от солта напълно. Така ще стресирате вкусовите си рецептори, което далеч не е целта.
Намаленото количество сол може да компенсирате, като подправяте ястията си с повече билки, екзотични подправки и ароматни зеленчуци като лук, чесън и праз.

* Сокът от лайм, лимон и портокал също ще ви помогне – тези плодове засищат донякъде нуждата на вкусовите рецептори от сол, а сокът от тях може да се прибавя в почти всяко ястие.

* Избирайте органичният вариант на търсения продукт – обикновено той с по-ниско съдържание на сол и по-наситен вкус.

* Спазвайте правилото за най-много два пъти повече сол в даден продукт от количеството на калориите му – например продукт с 200 калории не би трябвало да има повече от 400 мг сол (натрий).



Коментари

Коментар: 1

това с киселото е много вярно. така не усещаш че е безсолно. или поне аз си въобразявам


  • 1

Добави коментар