Съвети за по-спокоен сън през бременността

205
Съвети за по-спокоен сън през бременността

Неспокойният сън започва още през първия триместър

Колкото и да сте уморени, намирането на удобна поза в леглото и запазването й през цялата нощ може да се окаже едно от най-големите предизвикателства с напредването на бременността. Неспокойният сън започва още през първия триместър, когато натискът върху пикочния мехур вследствие на увеличаването на матката може да ви кара да тичате до тоалетната по-често от обикновено. На по-късен етап от бременността може да страдате и от лошо храносмилане или киселини, или от схващане на краката.

Вследствие на всичко това може да сте прекалено неспокойни или превъзбудени, за да спите или да не можете да намерите удобно място, на което да подпрете големия корем. А, когато най-накрай успеете да намерите покой, няколко добре пласирани ритника на бебето могат лесно да ви събудят.

Според гинеколозите най-добрата позиция за спане по време на бременност е обърнати на ляво, но ако по принцип сте свикнали да спите по корем или по гръб, може да ви е необходимо известно време, за да свикнете.

Неспокойният сън започва още през първия триместър и се засилва с напредването на бременността

Вижте съветите за по-добър сън, които сайтът Babycenter предлага:

Ако имате киселини или не ви достига въздух, опитайте леко да повдигнете горната част на тялото си.

Носенето на сутиен за спане и колан за бременни през третия триместър могат да осигурят допълнителна поддръжка за гърдите, корема и гърба.

Обградете се с възглавници

Обърнете се на лявата страна със сгънати колена и поставете възглавница между тях. Поставете други възглавници под корема и зад гърба за допълнително удобство и поддръжка. Обикновените възглавници може да свършат работа, но може да опитате и с някои от множеството варианти, предназначени за бременни. Някои от тях се захващат по две, за да осигурят поддръжка на корема и на гърба.

Има такива във формата на буквата C или на буквата U, докато други имат по-голяма дължина и могат да се нагласят според индивидуалните предпочитания и удобство. Специалните възглавници за бременни са направени така, че да се поставят под корема, когато лежите на едната страна. Можете да ги поставяте и под гърба, ако искате да сте в полулегнало положение. Много от тези възглавници са удобни за ползване и след раждането на бебето.

Обикновените възглавници може да помогнат, но може да опитате и с някои от множеството варианти, предназначени за бременни

Допълнителен топ матрак

Въпреки че не се произвеждат специално за бременни, използването на допълнителен топ матрак от мемори пяна може да облекчи, ако лежането настрани оказва прекалено голям натиск върху бедрата.

Опитайте различни повърхности

Експериментирайте със спане на различни повърхности  - на дивана, на полулегнал стол, на леглото в другата стая, за да определите къде ви е най-удобно.

Опитайте различни повърхности – дивана или леглото в другата стая

Топло мляко преди сън

Чаша топло мляко преди лягане е изпитан във времето начин за привличане на съня. Много експерти смятат, че аминокиселината L-триптофан (която се съдържа в млякото и други храни като пуешко месо и яйца) кара клепачите да натежават, като повишава нивото на серотонин в мозъка. Според други приспивният ефект на топлото мляко е само в главата на хората, но какво значение има, ако това ви помага да задремете?



Добави коментар