Медитация срещу болката

25
Медитация срещу болката

Когато лекарствата не са препоръчителни

Блокоуспокояващите по време на бременност не са препоръчителни. Как тогава да се справим с болката? Ами, медитирайте.

Медитацията може да осигури мощни болкоуспокояващи ефекти в мозъка при дори 80 минути трейнинг за начинаещи, сочат резултатите от ново проучване. Достатъчно е само да практикувате упражнение, наречено фокусирано внимание.

"Това е първото проучване, което показва, че малко повече от час медитация трейнинг може драматично да намали както усещането за болка, така и свързаното с болката активиране на мозъка", заяви Фадел Зейдан, водещ автор на проучването и изследовател в Баптисткия медицински център "Уейк Форест" в Северна Каролина.

"Установихме голям ефект – около 40% съкращаване на интензивността на болката и 57% намаляване на дискомфорта, свързан с нея. Медитацията предизвиква по-голямо намаляване на болката, което дори морфинът или други пенкилери не могат да постигнат – при тях този процент достига около 25%", добавя изследователят, цитиран от БГНЕС.

За целите на изследването били подбрани 15 здрави доброволци, които никога преди това не са медитирали. Те били подложени на 4 сесии от по 20 минути всяка, за да се научат да контролират дишането си и да оставят настрана чувствата и мислите си.

Преди и след сесиите мозъчната активност на участниците била наблюдавана със специален тип магнитно-резонансно изображение. Сканирането показало намаляване на нивата на болка при всички доброволци, като процентът варирал от 11-93%.

Включи се в анкетата на dete.bg и woman.bg и спечели награди



Коментари

Коментар: 1
QjyEgOgGPsYlQa

Kudos to you! I hadn't thgouht of that!


  • 1

Добави коментар