Контрол на теглото

53
Контрол на теглото

Бъдете активни от началото на бременността

Колкото по-добре поддържате тялото си по време на бременността, толкова по-лесно ще възвърнете формата си след раждането. Разбира се, преди да направите какъвто и да е план за физическата си активност, трябва да се консултирате с гинеколога си за евентуални противопоказания.

Първи триместър: Какво се случва с тялото ви?

В първите месеци от бременността се ускорява метаболизмът ви, както и сърдечния ритъм и кръвопотока в организма ви. Ако вече ще сте свикнали на определен тренировъчен ритъм, може да го продължите с повишено внимание. Ако нямате изградена рутина, най-добре е да започнете с увеличаване на разходките и да наблегнете на ходенето пеша. Упражненията могат да облекчат много от неразположенията, типични за първите месеци на бременността, освен това подобряват тонуса и настроението ви, които са особено лабилни в началото на бременността.

Какво може да направите?

През първите 12 седмици много жени изпитват нетипична умора и сутрешно гадене – разходката е идеалното решение в случая. Оптиайте поне три пъти в седмицата да правите около 30-40-минутни разходки. Ако ви е трудно, и 10-минутно движение на чист въздух ще ви се отрази добре. Ако можете, опитвайте да забързвате темпа на ходене поне в последните минути на разходката. Тичането обаче не е препоръчително по време на бременност, освен ако нямате изградена рутина за бягане – в този случай може да продължите с кросовете, но отново след консултация с гинеколог.

Помнете, че приемливото за първия триместър наддаване е около 2 кг.

Имайте предвид и факта, че още след втората седмица на бременността ставните връзки започват да омекват, за да се подготвят за очакваното „разтягане” – пазете ги и не ги натоварвайте излишно.



Добави коментар