Калций за здраво бебе

89
Калций за здраво бебе

Минералът на костите и зъбите

Един от важните микроелементи, който не бива да липсва в организма на бъдещата майка, е калцият. Минералът, играещ главна роля за здрави кости и зъби, предпазва бременната от преекламсия, поддържа кръвното й налягане нормално и й гарантира здравина на костите. Защото ако калцият липсва на растящото бебе, то си го набавя от костите на майката.

Минералът играе главна роля в много жизнено важни процеси в организма ни. Той е необходим за строежа на костите и зъбите, за делението и растежа на клетките. Участва в процесите на контракция на мускулите, както и в отделянето на някои хормони, най-важният от които инсулин.

Много е важен за правилната сърдечна дейност, за съсирването на кръвта и пренасянето на нервните импулси. Играе роля и в контролирането на алергични състояния, а за жените над 30-годишна възраст достатъчното му количество в организма е особено важно за профилактиката срещу остеопороза.

Нужното дневно количество калций за бъдещата майка е 1200 мг. Сред основните храни, от които можете да си го набавите, са млякото и млечните продукти. От зеленчуците шампиони по калций са броколите, който е по-лесно усвоим дори от този, съдържащ се в млякото.

Минералът се съдържа и в спанака и други зелени листни зеленчуци. Плодовете, които са богати на него, са круши, портокали и кайсии. Среща се и в зърнените храни, рибата и фасула. Основните врагове на калция, които намаляват усвояването му от организма ни, са солта и кафето.



Добави коментар