Какво да ядете, докато кърмите?

58
Какво да ядете, докато кърмите?

Нуждаете се от поне 500 допълнителни калории на ден

Какво да ядете, докато кърмите? Освен фактът, че се нуждаете от поне 500 допълнителни калории на ден, най-общият отговор е: „Яжте каквото искате, но в умерени количества”. Съвсем не е задължително да се стресирате и на тема какво е правилно (и какво – не) да консумирате, докато кърмите – тялото ви е достатъчно подготвено да осигури нужното качество и количество мляко за бебето ви.

Добре е да продължите да приемате витамини, но и да се стараете повечето полезни хранителни вещества да набавяте чрез храната си. Няма една правилна диета за всички кърмещи майки, а и никой не очаква от вас перфектният хранителен режим – достатъчно добрият и балансиран върши чудеса.

Храните, над които е добре да се спрете, са богатите на желязо (месо, тъмнозелени зеленчуци, броколи) и на фибри (пълнозърнести храни, сушени плодове, зеленчуци и бобови растения). Желателно е да избягвате много солени (и сладки) храни, кофеин и храни, богати на мазнини.

Бързи, лесни и полезни

• Към закуската си прибавяйте малко ягоди (или малини) или сушени плодове към киселото мляко. Ако сте почитателки на сандвичите, може да прибавите малко настърган морков към крема сиреното на тоста.

• В салатата си – на обяд или вечеря – може да добавяте боб, царевица или грах.

• Възползвайте се от готовите, богати на протеини пълрнозърнести миксове или си направете свой – натурален шоколад, ядки, сушени плодове ще са идеални за диетата и настроението ви.

• Твърдо сварените яйца са също добър източник на протеини.

• Пълнозърнеста филийка хляб, намазана с фъстъчено масло, също е добро и бързо решение.

Важно е да приемате много плодове и зеленчуци – за предпочитане сурови, но може и замразени. Ябълките са идеални, тъй като може да ги намерите целогодишно. Не забравяйте и да пиете вода – не чакайте да ожаднеете. Организмът ни е изграден от около 65% вода и наистина разчита на редовния й прием.



Добави коментар