Искам бебе

64
Искам бебе

Планиране на бременността

Решили сте. Искате в семейството ви да се появи трети. И ако не става въпрос за куче, значи е време за промяна. От тук нататък най-важната ви задача е да подготвите тялото си да приеме бъдещето ви дете. Какво трябва да направите?

1. Преглед при гинеколог

Посетете гинеколога си - не само за да се уверите, че всичко е наред, но и за да поговорите. Лекарят ще ви попита за болестите в семейството и ще ви информира какво да направите, ако пиете лекарства.

Непременно споделете с него, ако в миналото сте правили аборт - този въпрос е много важен при планирате на бременност. Обсъдете и промените, които ще настъпят, след като спрете противозачатъчните таблетки, ако приемате такива.

Не се притеснявайте да зададете въпросите, които ви интересуват. Дори да са от типа на "в каква поза се прави момиче" или "колко пъти в седмицата трябва да правим секс, за да забременея".

2. Хранителни навици

Тук се влючват не само алкохолът, но и цигарите. Трябва да помислите да ги намалите или окончателно да ги спрете. Големите количества алкохол също не са препоръчителни. Не забравяйте, че в първите седмици на бременността най-вероятно вие няма да подозирате за нея.

Непременно спрете диетите, включете месо в менюто си, ако постите. Споделете с гинеколога си, ако сте вегетарианец, за да ви предпише хранителни добавки. Не забравяйте, че бебето се храни заедно с вас и балансирането и здравословно хранене е много важно за растежа му.

3. Фолиевата киселина

Фолиевата киселина е водноразтворим витамин. Особено важен е за развитието на нервната система на плода - особено през първите няколко седмици. И понеже не се натрупва в организма, препоръчително е да я приемате като хранителна добавка поне няколко месеца преди да забременеете, както и в първите месеци на бременността. В САЩ тя дори се изписва на всички жени в репродуктивна възраст, за да се избегнат увреждания на бебето.

Препоръчителната дневна доза е 0.4 мг. За да си набавите от витамина и в естествен вид увеличете консумацията на зелените листни зеленчуци, цитрусовите плодове, бобовите култури и хляба.

4. Допълнителни фактори

Такъв фактор е околната среда. Ако работите с вредни вещества, се посъветвайте с лекаря си дали да не излезете в болничен още в началото на бременността. Същото се отнася и за жените с рискови професии - като полицаи и пожарникари. Рисков фактор е и възрастта - заедно с нея расте и вероятността от вродени увреждания на плода.

5. Подгответе се емоционално

Всяка жена е бъдеща майка. Още в гените ни е заложена грижата за беззащитното малко същество, което расте в тялото ни. Бъдещата промяна обаче може да е сериозен стресов фактор за партньора ви.

Поговорете какви промени ще настъпят, какви жертви се очакват от негова и от ваша страна. Не забравяйте и финансовата страна на въпроса - доказано е, че изхранването на семейството е едно от сериозните притеснения за бъдещия татко.



Добави коментар