7-те правила на детския сън

984
7-те правила на детския сън

Дали познавате всичките?

Като всяко друго нещо в живота и при съня има правила. Възрастните хора някак автоматично ги изпълняват или се съобразяват с тях, знаят какви са последствията от пренебрегването на един „закон“ и съответно предприемат мерки.

Например знаем, че консумацията на кофеин в късните часове на деня ще се отрази на съня ни през нощта.

Ако сме работили до късно, топлата напитка кафе може да ни ободри, макар организмът ни да има нужда от още почивка

За да осигурите на детето си пълноценен сън, който е важен за оптималното му развитие, съветваме да се запознаете сък 7-те правила.

1/ Режимът на детския сън трябва да бъде удобен за всички членове на семейството. Той зависи от условията на живот, графика на работа на родителите, от биологичните ритми. Спазвайте го най-настойчиво!

2/ Необходимо е да изберете оптимално място за сън. Желателно е детското легълце да е в отделна детска стая. Разбира се, при определени обстоятелства детето може да спи заедно с майка си.

3/ При продължителен дневен сън детето може да се събуди, особено ако се очертава това да повлияе на пълноценната нощна почивка на цялото семейство.

4/ Препоръчително е да оптимизирате храненето на детето. Вечерната консумация на храна трябва да бъде плътна.

5/ Поддържайте оптимална температура през вечерните часове. Необходимо е също така влажността на въздуха в стаята да е добра, за да спи спокойно детето.

6/ Използвайте прохладната вечерна баня като начин за отпускане на детето и предразполагане към здрав сън.

7/ Погрижете се детето да се чувства максимално комфортно в леглото си. Памперсът трябва да бъде сложен добре и да осигурява оптимална защита.



Добави коментар